Trender innen SEO i 2021

Dato

Innledning SEO.

SEO bransjen er uforutsigbar, akkurat som algoritmeoppdateringene som Google introduserer fra tid til annen.

Bransjen er veldig ustabil. Hvis en SEO går i dvale og våkner et år senere, kan personen begynne å føle generasjonsgapet. Så det skjer mange ting i søkemotoroptimaliseringsverdenen, og du vil være ledende på alle disse områdene for å sikre at ting (rangering) er under din kontroll.

I denne artikkel vil jeg diskutere noen varme trender innen SEO og komme med noen spekulasjoner om utviklingen i 2021.

Hvis du vil vite hvorfor du vil lese noens spekulasjoner, er svaret enkelt. Inntil Google avslører alle rangeringsfaktorene, vil de ikke gjøre det. Søkemotoroptimalisering er halvt gjetning og halvt datadrevet.

Jeg vil dele noen av de beste fremgangsmåtene vi følger hos Seo-eksperten.no, som tar våre kunder til neste nivå. Med bare noen få endringer kan du være klar for alt i 2021, i hvert fall basert på Googles nylige testing.

Selvfølgelig kan du oppdage at noen SEO -trender i 2020 vil gjenta seg i 2021. Dette er fordi så lenge SEO -bransjen eksisterer, vil noen ting alltid eksistere.

1. Video SEO

Skaffer to dedikerte strukturerte data Hvis du liker video -SEO, vil Google I/O tilby mange tjenester i 2021. Søkemotorgiganten kunngjorde lanseringen av to nye strukturerte data-Seek Markup og Clip Markup, for å hjelpe videoinnhold til å vises i søkeresultater på kritiske øyeblikk.

2. Følg MUM

For å forbedre rangeringen Google har jobbet hardt for å bruke avansert kunstig intelligens for å forbedre kvaliteten på søkeresultatene. Historiens største sprang skjedde først med introduksjonen av RankBrain, og deretter BERT i 2019. Nå skaper søkemotorgiganten en ny æra ved å introdusere fleroppgavefelles modeller eller MUM. I følge kunngjøringen fra Prabhakar Raghavan under Google I/O i 2021, er den nye modellen for naturlig språkbehandling MUM 1000 ganger kraftigere enn BERT, og kan multitaske, slik at den kan analysere videoer, bilder og tekster på 75 språk. Brukere gir svar på komplekse søk. Dette betyr at MUM vil kombinere forskjellige aspekter ved søket, og prøve å forstå følelser, kontekst, enheter, og viktigst, brukerens intensjon, for å gi svar som virkelig er i nærheten av brukerens forventninger.

3. Avsnittsindeks

Har du hørt om Googles siste kunngjøring om en ny algoritme kalt Passage Indexing?

Derfor, hvis du angrer på å skrive langtidsinnhold som er lite attraktivt, kan avsnittsindeksering endre spillereglene.

Ifølge Google vil den nå bruke naturlig språkbehandling ved indeksering av websider og prøve å forstå betydningen av hvert avsnitt på siden.

SEO

4. Kjerne -nettverkselementer

Før vi hørte om Passage Indexing, var SEO -fellesskapet veldig begeistret for Core Web Vitals.

Som du kanskje allerede vet, har Google presset nettredaktører for å gi brukerne en bedre sideopplevelse.

Dette er i utgangspunktet for å sikre at enhver bruker som besøker en side fra Googles søkeresultater, ikke skal forlate siden på grunn av en dårlig sideopplevelse.

Sideopplevelsesalgoritmen har eksistert en stund. Fra mai 2021 blir kjernen Web Vitals nye medlemmer. Dette betyr at det vil legge til eksisterende sideopplevelsessignaler, for eksempel HTTP, påtrengende hull, sikker surfing og mobilvennlighet, for å bestemme rangeringen av siden.

Mer kommer neste uke. Besøk oss på https://seo-eksperten.no/bedriftskunde-webdesign-og-seo/

Flere artikler