seo og webdesign en vårrengjøring trengs?

Dato

Våren er ofte forbundet med en frisk, ny, ren start og en fornyet livsfølelse. Gyllen sjans til oppdatering av oppdatering av din seo og webdesign.For mange betyr dette ut med det gamle og inn med det nye, som tar form av vårrengjøring.

Mens du kanskje tenker på vårrengjøring av hjemmet ditt eller til og med kontorlokalene, hvorfor ikke tenke på å forfriske og gjenopplive bedriftens nettsted? Tross alt får du bare én sjanse til å gjøre et førsteinntrykk, og nettsiden din er ofte den første interaksjonen kundene har med bedriften din.

Vårrengjøring av webside og SEO
Vårrengjøring av webside og SEO

Viser nettstedet ditt nøyaktig bedriftens karakter, personlighet og kultur? Er den aktuell og oppdatert?

I likhet med hjemmet ditt, kan du få en annen smak i innredningen og velge å gå utover rengjøring til å overhale et roms utseende. Kanskje du denne våren bør vurdere å ta deg tid til å gjøre det samme for bedriftens nettside.

Selv om du ikke skal på en fullstendig overhaling, er det noen enkle og effektive måter å rydde opp på nettstedet ditt akkurat nå.

Oppdater innhold og informasjon

Inneholder innholdet på nettstedet ditt fortsatt bedriftens personlighet og misjon? Leser det som om du er den beste eksperten i din bransje? Er ditt siste blogginnlegg eller «nyhet» fra et år eller to siden? Er selskapets kontaktinformasjon og personalbiografier oppdatert?

SEO

Ingenting er mer kjedelig eller uprofesjonelt som en nettside som er full av utdatert, feilaktig informasjon eller mangler autoritet og kvalitet.

For e-handelsnettsteder med nettbestilling og en produktkatalog, sørg for at beskrivelsen for hvert produkt er korrekt og oppdatert. Ikke vær redd for å naturlig bruke søkeord eller målsetninger på kategori- eller produktsider i innholdet. Dette vil hjelpe deg å appellere til søkemotorer slik at du kan bli funnet av flere brukere. Sørg for å vise gjeldende beholdning, ikke utgåtte varer.

I tillegg bør du vurdere å legge til vanlige blogginnlegg på nettstedet ditt. Denne konstante strømmen av ferskt innhold kan vekke interessen til kunder og fange søkemotorenes oppmerksomhet.

Som en del av innholdsmarkedsføringsstrategien din kan du til og med sjekke de eldre blogginnleggene dine for nyere muligheter. Gå tilbake gjennom gamle innlegg mens du vårrengjør for å finne blogger som kan lenke til viktig innhold, produkter eller sider, eller se etter måter du kan legge til oppdatert eller aktuell informasjon som er nyttig for leserne dine.

Test ut nettstedets brukervennlighet

Er nettstedet ditt enkelt å navigere og fungerer alle interne lenker? Hvis ikke, vil besøkende på nettstedet være raskt ute. Det er også en god idé å sjekke om nettstedet ditt er kompatibelt med forskjellige enheter som telefoner og nettbrett.

Pagespeed Google.

Se også gjennom alt innholdet for grammatikk, stavemåte, tegnsettingsfeil og bransjesjargong. Tonen og stilen til innholdet bør være konsistent på hver nettside og bør gjenspeile bildet og personligheten til merkevaren.

En nettside som ser fin ut og er enkel å bruke øker tiden de besøkende bruker på nettsiden, og øker dermed sjansen for konvertering.

Gi det et friskt utseende

I likhet med dine personlige hjemmeinnredningspreferanser, vil bedriften din gjennomgå en merkevareoppdatering for å oppdatere og friske opp utseendet for å matche dens utviklende personlighet. Hyppigheten av denne endringen kan også tilskrives preferansene til en bedrifts målrettede kunder og bransjen en bedrift er i.

Når du gjennomgår en merkevare- eller nettsideredesign, er det en god idé å samarbeide med en profesjonell nettsidedesigner, da de kjenner veien rundt fargene og skriftstilene og -størrelsene og deres emosjonelle og psykologiske effekter. Han eller hun vil vite hvilke gratis farger som bør inkluderes, så vel som passende nettsteddesign og layout for utseendet og følelsen til ens merkevare og personligheten den vil at besøkende på nettstedet skal oppleve.

I tillegg til å endre oppsett, typografi og fargeskjema, bør du også vurdere å legge til nye bilder (som er optimalisert) sammen med nytt innhold. Å legge til en hendelseskalender og aktuelle nyheter kan også gjenopplive utseendet til et intetsigende nettsted. Dette er også en fin tid for å oppdatere og utdatert firmalogo.

Sørg for at koblingene fungerer

Utdaterte eller ødelagte koblinger kan redusere bedriftens troverdige og profesjonelle utseende. Hvis de interne og eksterne lenkene peker til sider som enten er utdaterte eller ikke lenger eksisterer, kan sidens SEO og online synlighet lide. Man bør sjekke ut hver lenke på nettsiden deres ofte og regelmessig.

Links

Linker kan sjekkes ved hjelp av verktøy som Screaming Frog.

Sørg for at tredjeparts nettstedsapper og utvidelser fungerer

Er bedriftens sosiale medier og RSS-feed riktig koblet til og koblet til nettstedet ditt? Er tredjeparts analysesporere på siden oppe og kjører? Er spamfilteret på blogginnleggs bemerkningene dine slått på, eller bør du ikke tillate all kommentar på gamle blogginnlegg for å unngå spam? Hvis bedriften din har en app, fungerer den som den skal?

Hvis tredjepartsappene og utvidelsene som er installert på nettstedet ditt ikke fungerer som det skal, går du glipp av den største fordelen på nettet du har: å gjøre innholdet ditt delbart og få verdifull analyseinformasjon om nettstedets brukere og deres oppførsel og interaksjon med nettstedet ditt.

Uten disse analysedataene er det vanskelig å vurdere forbedringsområdene.

Evaluer og klargjør nettstedets handlingsfremmende uttrykk

Er oppfordringene til handling (CTA) på hver side på nettstedet ditt åpenbare og tydelige?

Hvis det ikke er merkbart eller tydelig, vil besøkende på nettstedet ikke vite hva de skal gjøre som kan føre til tapte konverteringer, kjøp og abonnement på e-nyhetsbrev. Når folk kommer til nettstedet ditt, vil de ikke bare raskt finne informasjonen de leter etter, men de vil også vite hva de kan gjøre med informasjonen du oppgir.

seo og webdesign
SEO og websdesign

Ikke vær redd for å fortelle publikum om å klikke, registrere seg eller til og med kjøpe. Det vil bidra til å oppmuntre dem til å ta det neste steget som kan bidra til å øke antallet konverteringer.

Forny eller revurder domenenavnet og webhotellplanen

Det er alltid en god idé å se på hosting for nettstedet ditt hvert år fordi mange planer krever årlig fornyelse. Tok vertsleverandøren seg av noen eller alle feilene på nettstedet ditt? Gir de tilstrekkelig beskyttelse av nettstedet? Var de responsive og enkle å jobbe med? Gikk prisene opp eller føler du at du betaler for mye for tjenesten?

Nettstedet ditt kan ikke fungere uten en vertsleverandør. Du må være sikker på at den du velger er dyktig, erfaren, pålitelig, lydhør og komfortabel å jobbe med.

På samme måte er årlig evaluering av nettstedets domene også en god idé. Kommuniserer det tydelig selskapets navn og målrettede søkeord? Er det fengende, konsist og minneverdig? Hvis du overhaler et selskaps re-brand, vil det nåværende domenenavnet passe den nye merkeidentiteten og personligheten?

Hvis du finner ut at et nytt domenenavn er riktig for deg, sørg for at du omdirigerer det gamle domenenavnet og URL-ene på riktig måte.

Våren er en flott tid for å rydde opp på nettstedet ditt og gi nytt liv til virksomheten din. Dette innebærer å sikre at nettsiden din fungerer som den skal, at den er enkel å navigere og at innholdet er nøyaktig og oppdatert.

Enten du gjennomgår en større re-branding eller bare ønsker å gjøre noen små justeringer og forbedringer, kan vi i SEO-Ekserten.no hjelpe. Vi er et fullservice- nettbasert markedsførings byrå med profesjonelle utviklere, nettsted designere, innhold og SEO-eksperter, sosiale medier eksperter og PPC-fagfolk. Kontakt oss i dag for å lære mer om hvordan vi kan hjelpe deg med vårrengjøring på din nettside.

Flere artikler