
Datahjelp Privatkunder Rogaland
Datahjelp for deg.
Velkommen kjære privatkunde. Datahjelp Rogaland
Datahjelp Rogaland og resten av verden..
Sjekk og helse status på pc eller mac.
Trenger du hjelp med og få din datamaskin til og fungere opptimalt?
Har du en webside privat?
Ønsker du og bli funnet på Google? Vi hjelper deg med dette.
Hjelp med og sette opp tv?
Trenger du hjelp med og sette opp tv og ett kort innføring kurs i ny tv?
Tv box oppsett og Chromecast.
Hjelp til og sette opp tv box eller Chromecast?
Sette opp trådløst nettverk?
Vi hjelper deg med og sette opp ditt nettverk.
Hjelp med Windows eller MAC os X
Hjelp til oppgradering av operativ system?
Hardware hjelp.
Trenger du back up av interne harddisker? eller hente ut data?
Hjelp til og sette opp nettbrett eller telefon?
Vi hjelper deg og sette opp din telefon Apple eller Android og nettbrett.
Nytt datautstyr?
Vi hjelper deg og finne gode priser på nytt utstyr.
Datahjelp Rogaland Prisliste Privat kunder .
- Diagnose av datamaskin som ikke starter Gratis
Feilsøking av maskinvare.
- Hente ut data fra datamaskin Kr 1250
Vi henter ut data fra harddisk og kopierer over til USB eller skylagring.
- Hjemmebesøk Oppmøte med 1 sak inkludert (1 time) Kr 650
Oppmøte med 1 sak inkludert (1 time)
- Hjemmebesøk Pr sak ut over inkluderte KR 550
Pr sak ut over inkluderte 1 time
- Fjern-hjelp Pr. sak (inntil 30 minutter) Kr 225
Pr. sak (inntil 30 minutter)
- Fjernhjelp ekstra 30 minutter Kr 175
Fjernhjelp ekstra 30 minutter
- Hente ut data fra ekstern harddisk Kr 1200
Vi henter ut data fra ekstern harddisk og kopierer over til USB eller skylagring.
- Installering av Windows Kr 450
Installasjon eller reinstallasjon av Windows
- Installasjon av Mac OS X Kr 450
Installasjon eller reinstallasjon av Mac
- Taksering Kr 500
Gjennomgang av enheter i forbindelse med forsikring.
Vi jobber til oppgaven er løst
Vi gir oss ikke.
Vi jobber for deg til oppgave er løst.
Faste og gode priser.
Transparent prising
Våre priser er faste og ingen overraskende ting dukker opp på faktura
Vi løser ditt problem
Vår kunnskap deler vi med deg.
Vi hjelper deg etter beste evne og løser ditt problem.
Mest stilte spørsmål
Spør oss om du lurer på noe?
Hva er en sak ?
En sak er typisk den saken du kontakter oss for å få løst, hvis saken er overkommelig for oss innen rimelig tidsbruk, ca 15 – 45 minutter. Ved oppmøte hos deg er det en sak inkludert. Ikke alle saker lar seg løse pga defekt maskinvare og vi vil prøve å avdekke dette når vi kontakter deg.
Hva med ytterligere saker ?
Hvis vi er på hjemmebesøk kan vi hjelpe deg med andre ting enn det du kontaktet oss for å få løst. Da tar vi en ekstra sum pr sak.
Hva hvis saken ikke blir løst på en god måte ?
Da slipper du å betale.
Hva er forskjell på hjemmebesøk og fjern-hjelp ?
Hjemmebesøk utføres hovedsaklig i Stavanger og Rogaland, mens fjern-hjelp skjer fra våre kontorer i Stavanger til hele verden, f.eks nordmenn bosatt i utlandet.
Kan dere hjelpe meg med å sette opp backup?
Det er ikke noe problem, ta kontakt med oss så finner vi en løsning.
Hva hvis hjemmebesøk krever ytterligere utstyr ?
Når vi kontakter deg prøver vi avdekke omfanget av problemet. Vi kan derfor ta med utstyr som verktøy, kabler, plugger, skjermkort eller annet utstyr. Du kan vippse oss mellomlegget ved oppmøte.
Hvilket program bruker dere ved fjernhjelp ?
Vi bruker det anerkjente og trygge programmet Team Viewer for PC. Du kan laste det ned gratis hos TeamViewer.
Er det risikabelt å motta fjernhjelp over Internett ?
Når du installerer applikasjonen må du godkjenne at vår IT-konsulent får tilgang til å se din skjerm. Vi kan aldri se dine passord, og du ser til enhver tid hva vi gjør med din mus eller tastatur. Hvis du har filer du ikke ønsker at vår konsulent skal se anbefaler vi å legge dem et annet sted. Vi har taushetsplikt.
Hva betyr «hente ut data fra datamaskin» og kan dere gjøre det i alle tilfeller?
Hvis du har en datamaskin som ikke starter opp kan det være at vi fortsatt klarer å hente ut verdifulle dokumenter, bilder og annen data fra datamaskinen. Om vi klarer det til en rimelig penge kommer an på årsaken til problemet du opplever. Ta kontakt med oss og beskriv problemet så tar vi det derfra. Dersom ikke vi klarer å løse problemet betaler du kun for eventuell frakt og vi kan henvise deg videre til spesialfirma innenfor dette fagfeltet.
Hva trenger dere når dere skal hente ut data?
Om du sender med f.eks. en minnepinne eller USB-harddisk så kan vi legge de data vi klarer å hente ut på denne, så du får enkel tilgang til de. Dersom du ikke har en slik kan vi skaffe en for deg. Denne kan du senere bruke til å ta backup av dine data jevnlig slik at du slipper problemer i fremtiden om datamaskinen skulle kræsje.